søndag den 12. august 2012

Skjorte...nu med riskiks

Jeg har prøvet et nyt mønster - det meget anvendte skjortemønster fra Elsebeth Gynther og jeg synes først og fremmest at den er meget nem at sy. Som den skarpe læser kan se, er den allerede i brug for der sidder rester af riskiks, men jeg syntes at Carla lige skulle prøve den på, inden jeg klippede flere, og hun var ikke så ivrig efter at få den af igen, og derfor var den på da hun spiste (og jeg havde ikke nået at tage billede af den).

Jeg er lidt i tvivl om pasformen til Carla - måske er den meget sød til et par leggings, men jeg synes den virkede lidt for voldsom sammen med de ballonbukser Carla havde på idag. Jeg kan helt sikkert godt lide idéen med en slids ned i halsudskæringen, så det skal prøves igen.

Stoffet er et dynebetræk fra den lokale genbrug.


14 kommentarer:

  1. Den ble jo så søt - ja, det mønsteret er bare supert :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - det skal ihvertfald prøves igen.
      K.h.
      Christina

      Slet
  2. Hvor er den fin:-) Jeg har også lavet nogle stykker af den til min lille dreng og jeg syntes også den går bedst med bukser med smal pasform!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - godt at høre at det ikke bare er mig:-) Synes faktisk den er rigtig sød, men som du nævner kræver det smalle bukser.
      K.h.
      Christina

      Slet
  3. Svar
    1. Mange tak - et hurtigt projekt kan godt lide den finish kantbåndet giver.
      K.h.
      Christina

      Slet
  4. Den er rigtig fin! Har endnu ikke prøvet det mønster men er vild med dem :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh Libbie - jeg tror din søde Emil vil være SÅ kær i sådan en!
      K.h.
      Christina

      Slet
  5. Den er rigtig sød! Det er da dejligt, at Carla blev så glad for den!
    Jeg har også lavet et par stykker af den model. Det er rart, at mønstret er så simpelt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marianne:-) Ja, man må sige at mønstret er meget simpelt - det er det første EG-mønster jeg bruger, men jeg skal helt sikkert prøve nogle flere.
      K.h.
      Christina

      Slet
  6. ELSKER EG! Hvor er den fin Christina, og skønt genbrugsstof :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak. Var lidt usikker på stoffet for det ER jo ret forvasket, men jeg synes at det hjælper med det lilla kantbånd.
      K.h.
      Christina

      Slet