torsdag den 9. august 2012

Verdens nemmeste kjole DIY

Som lovet en DIY på verdens nemmeste kjole. Denne version har jeg lavet længere, men til info kan jeg lige fortælle at den forrige målte 82 cm i længden (jeg måler 170 cm - så har I lidt at sammenligne med).

Læg stoffet dobbelt og klip to firkanter


Klip en bådudskæring ved at folde det ene stykke stof på den lange led og klippe en bue. Min udskæring starter 18 cm inde.


Sy derefter skuldersømmene. Mål ud til ærmegab ved at måle 20 cm ned fra skuldersømmen.


Sy sidesømmene sammen. Lav dobbelt ombuk (1+1 cm) ved alle kanter og sy fast.


Og så er kjolen færdig - denne version har fået et lille stykke elastik i ryggen, da jeg synes der var for meget "telt" over den i denne længde.

Tada....og jeg beklager billedet - lyset var ikke lige så godt som jeg kunne ønske mig, men det går nok alligevel.

44 kommentarer:

  1. Wauw - du og kjolen ser bare brandgodt ud! Tak for fin DIY, den skal prøves. :-)

    Kh Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh tak - føler mig nu ikke lige speciel model-lækker med vådt hår, der ikke lige nåede at blive redt:-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  2. Super fin.. Dejligt med en nem opskrift..
    God aften

    Kh Anita

    SvarSlet
  3. Det er da smart og må bestemt prøves af! Syr du den i jersey eller fast stof?

    Kh Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er syet i jersy, men man kan vel også sy den i fast stof - spørgsmålet er lige hvordan den falder, men det skal jeg da afprøve på et tidspunkt.
      K.h.
      Christina

      Slet
  4. Sejt. Og du ser super godt ud i den!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih tak:-) Jeg skal snart have afprøvet din DIY på nederdel.
      K.h.
      Christina

      Slet
  5. Det kan man virkelig kalde "verdens nemmeste" - virker meget nemt og overskueligt :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det tager ca. en time at klippe og sy den, selvom man har to små børn:-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  6. Hvor er den fin! Lige min stil - og den ville også passe perfekt til ældstedatteren. Det må prøves af;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak - Så håber jeg vi får din version at se. Du må meget gerne skrive her, når du har syet en.
      K.h.
      Christina

      Slet
  7. Hold nu op, ja det er da vist lige til at gå til - og tak for DIY :). Og hvor ser du bare godt ud :)

    SvarSlet
  8. Den tror jeg da lige jeg vil prøve!
    Den må jeg da kunne finde ud af ;-9

    SvarSlet
    Svar
    1. Den kan du helt sikkert finde ud af! Glæder mig til at se din version.
      K.h.
      Christina

      Slet
  9. Haps....

    Den DIY skal afprøves ;O)

    SvarSlet
    Svar
    1. Godt at du kan bruge den - vil meget gerne se når du har afprøvet den.
      K.h.
      Christina

      Slet
  10. Den skal jeg bestemt også prøve af... Ser jo super ud ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak - spændende hvordan din kjole kommer til at se ud.
      K.h.
      Christina

      Slet
  11. Hvor er den fin, og lige til at overskue, for selv sådan en som mig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er virkelig lige til at gå til:-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  12. Det er da til at finde ud af... FEDT stof!
    Solhilsner
    Stine

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak - er også vild med stoffet. Det var en stofrest til omkring kr. 50 fra stof&Stil - den måtte da med hjem!
      K.h.
      Christina

      Slet
  13. Ahrmen altså Christina! Hvor er den smart og hvor ser du sommer-skøn ud!!!
    Den må afprøves :)
    kh Libbie

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih tak Libbie:-) håber du smider den på bloggen hvis du får den afprøvet.
      K.h.
      Christina

      Slet
  14. Så kom den endelig, diy´en :) Super flot, skal helt sikkert have lavet en til mig selv.
    God weekend.
    Kh

    SvarSlet
    Svar
    1. Også god weekend til dig Lena. Ja, bedre sent end aldrig;-) men hver gang jeg syntes jeg havde tid, var lyset så dårligt at jeg besluttede at udsætte det, men NU skulle det være.
      K.h.
      Christina

      Slet
  15. Sikke en lækker model! Og kjolen er super flot!

    deltag i min give-away:
    http://mitableomdagen.blogspot.dk/2012/08/1-give-away.html

    SvarSlet
    Svar
    1. Hihi - mange tak Christine. Jeg må ind og lure på din giveaway.
      K.h.
      Christina

      Slet
  16. Iih hvor fedt! Elsket den slags kjoler, så jeg må helt sikkert også igang! Lækker blog, btw, melder mig lige som fast læser :)
    Kh. Trine

    SvarSlet
    Svar
    1. Velkommen til - dejligt du kan lide min blog. Skriv endelig her hvis du får syet en kjole.
      K.h.
      Christina

      Slet
  17. Flot kjole - og så gør det jo ikke noget, at den er nem at sy :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige præcis - jo nemmere jo bedre;-) Det er jo nemt nok (for mig) at finde et svært mønster.
      K.h.
      Christina

      Slet
  18. Den har jeg slet ikke set. Det er da virkelig en nem kjole.

    SvarSlet
  19. Og du ser mega lækker ud i den :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh du er så sød Christina:-) jeg tror jeg snart vil prøve at se om den kan laves i fast stof.
      K.h.
      Christina

      Slet
  20. Ved dette indlæg er gammelt men NU skal jeg bruge noget af mit stof til dette. Har du prøvet i fast stof og har du mulighed for at vise hvordan det ser ud der hvor elastikken er syet i? Gerne på indersiden :-)
    / Jeanet

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har ikke prøvet i fast stof, så det ved jeg desværre ikke. Jeg skal sy elastik på en anden model (med samme metode) i weekenden og så skal jeg nok lægge et billede på.
      K.h.
      Christina

      Slet
    2. Tak. Jeg holder øje :-)
      / Jeanet

      Slet
  21. Hvor er det bare en fin kjole - den vil jeg meget gerne forsøge mig med. Dog er det lidt uklart for mig, hvordan du laver ærmerne. Klipper et hak ind og laver sidesømmene smallere, og hvordan ser den ud bagpå, hvor du har syet elastik i?? Håber, at du kan hjælpe.

    SvarSlet
  22. I am glad to visit your website.. This article gives the light in which we can observe the reality and it is very useful one and gives in depth information. thanks for this sharing this article. http://www.galaxys7manual.com

    SvarSlet
  23. Faldt tilfældigt over denne flotte, nemme kjole. Endelig en kjole der ser ud til at være nem. Er det sådan at du har nogle mål til den?
    Håber du kan hjælpe mig på vej

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Søs,
      altså jeg har ikke lige mål på den færdige kjole men stoffet måler 65 cm gange 100 cm og jeg bruger normalt str. 40. Håber det hjælper dig - ellers spørger du bare igen.
      K.h.
      Christina

      Slet