torsdag den 25. oktober 2012

Hækling på højt plan

Jeg bliver altså nødt til at vise jer Carlas dåbskjole....en fin hæklet sag, som jeg bare er SÅ glad for. Den er hæklet af min kusines farmor og Carla er det første barn der har brugt den - desværre døde farmor for nogle år siden, men det kan jo være at hun sidder og kigger ned og ved at kjolen nu bliver værdsat. Kjolen bliver lukket med små knapper i ryggen og det hele er virkelig veludført håndarbejde  - helt utroligt smukt lavet.

Jeg synes det er hyggeligt at kjolen er lavet af et menneske, der har været en del af min opvækst, og jeg håber at mine børnebørn en dag kan blive døbt i den.


22 kommentarer:

  1. Hvor er den bare fin. Dengang jeg fik minførste datter (som er 15 idag) ville slet ikke have at min datter skulle døbes i familie dåbskjolen, jeg var vel lidt "trodsig". Men da den mindste skulle døbes for tre år siden, ville jeg SÅ gerne have det. Det er som om man sætter mere pris på ting med historie, jo ældre man bliver. Jeg håber jeres kjole vil komme til at gå i arv. Knus Heidi

    SvarSlet
  2. Åh hvor hyggeligt.. det er lidt sjovt, for begge mine børn er også døbt i en hæklet dåbskjole. Den blev hæklet af min farmor, og jeg var den første der blev døbt i den. Den er lavet som familiedåbskjole til mig og min lillebror.

    Hvis jeg havde fået børn fra 10 år siden, var de ikke blevet døbt i den, for den gang synes jeg simpelthen at en hæklet dåbskjole var helt ude i skoven.. men da Kaja skulle døbes i 2011 var det pludselig det mest naturlige i verden for mig.

    Det er nok noget med alderen :o)

    SvarSlet
  3. Åhhhr, hvor er den bare fin.. Og læææækker baby... <3

    SvarSlet
  4. Den er ualmindelig fin, den kan jeg godt forstå, at du er glad for! Og hun ser så sød ud :o)

    SvarSlet
  5. Oj, oj for en vidunderlig, heklet kjole. Det må ligge mange timer med arbeid bak den. En virkelig fin tanke om at denne damen kanskje kan se at den blir brukt og verdsatt så høyt.
    (PS : Dukken jeg har er ca 35 cm lang) :)

    SvarSlet
  6. Wauw, den er vanvittig smuk! Vi har også en døbskjole i familien som alle mine søskende og nu nevøer er døbt i. Det er en dejlig tradition.

    SvarSlet
  7. Den er da bare så fin... Hun er heldig.
    Anja.

    SvarSlet
  8. Hvor er den flot! Det er så dejligt med sådan en sag, der kan gå i arv, og hvor der er en masse historie knyttet til. Sigurds farmor har strikket Sigurds dåbskjole (faktisk strikkede jeg de første 15-20 cm af bunden af kjolen), den er super smuk, og glæder mig til at lillesøster engang skal have den på ;-)

    SvarSlet
  9. Fantastisk flot stykke arbejde! :)

    SvarSlet
  10. Hvor er det en flot dåbskjole, med gode minder og historie bag. Og sikke en køn lille pige.

    SvarSlet
  11. Wow, hvor er den flot! Og sikke sød Carla er!:) Det er et imponerende arbejde, der er lagt i og hvor må det være fantastisk med en kjole, som bærer på en familiehistorie :)
    Ih, og snart skal jeg igang med at planlægge Evie Annas dåb... :)

    SvarSlet
  12. Super flot. Det er dejligt med sådan en familiekjole, der kan bruges igen og igen.
    Har du set min give away ? det kan jo være du var heldig igen :-)

    SvarSlet
  13. Virkelig fin - vi har også hæklet dåbskjole i familien, jeg var første "ejer" og begge mine børn er blevet døbt i den. Den sidste i 2011.

    SvarSlet
  14. Hvor er den fin - og sikke et stort arbejde!
    I min familie har vi også en familiekjole, som blev brugt første gang af min mormor for 90 år siden. Sidenhen har min mor og hendes søstre, deres børn og børnebørn og selvfølgelig jeg selv om mine børn båret den. Utroligt nok, er kjolen stadig fin hvid og på ingen måde mør - så mon ikke mine børnebørn også kommer til at bære den engang om mange år?!

    Ha' en rigtig god weekend!
    Gitte

    SvarSlet
  15. Den er godt nok fin. Mine drenge er også døbt i en lignende hæklet dåbskjole. Den er deres far og onkel også døbt i. Tilsvarende tiden var underkjolen dog meget gul, så fik lavet en neutral hvid istedet.

    SvarSlet
  16. Virkelig bedårende dåbskjole.
    Mine piger er døbt i samme dåbskjole som deres far er døbt i. Der er rigtig mange børn døbt i kjolen gemnem tiden. Hvert enkelt barns navn er broderet på kjolen- helt fantastisk;-)

    SvarSlet
  17. Sikke er smukt arbejde! Elsker bare traditioner der kan gå i arv :-)

    SvarSlet
  18. Hvor er den bare gude smuk den hæklede dåbskjole!

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak. Jeg er også meget glad for den og kunne ikke ønske mig en smukkere dåbskjole til min lækre pige.
      K.h.
      Christina

      Slet
  19. Hej Carla.

    Vi kan se du har fået lavet dig en rigtig fin dåbskjole. Vi kunne rigtig godt tænke os en magen til, og ville høre om det var muligt at få et link til et mønster eller selve opskriften?
    Min mail er :
    Lisakrusell@hotmail.com

    SvarSlet