torsdag den 14. februar 2013

N for Nemme bukser

Egentlig skulle det have været N for Natbukser, men jeg fortrød. Jeg havde en rest viscosejersey og tænkte at der lige var nok til et par natbukser til Carla, men nu hvor de er færdige synes jeg de er for søde til at hun "bare" skal sove i dem:-) Jeg er faktisk ret vild med det stof, som jeg selv har en tunika i - du kan se den lige her.

Jeg har brugt minikreas buksemønster (de smalle), kortet dem lidt af og tilføjet rib i talje og ben. Denne model er et rigtig godt begynderprojekt, for det tager næsten ingen tid og modellen er virkelig nem.



Dagens stof er N for Nat = de sovende piger;-) Jeg kunne ikke finde noget stof der relaterede til N...


30 kommentarer:

  1. Det er et vildt lækkert stof du har lavet bukser til hende i... Jeg forstår bestemt godt de blev opgraderet fra natbukser...

    Jeg er ellers ret overbevist om at du har masser af stof med en eller anden form for naturtema ;0)

    SvarSlet
    Svar
    1. arhj! N for Natur selvfølgelig!!!! Du har helt ret....det har jeg da.
      K.h.
      Christina

      Slet
  2. Svar
    1. Tak Pia - de er endnu lidt for store, men jeg tror de bliver et hit.
      K.h.
      Christina

      Slet
  3. Det er bare så fine. Er vild med stoffet. Kan godt forstå de ikke bare skal være natbukser.

    KH Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih tak:-)Sådan har jeg det også med det stof, så de måtte lige opgraderes.
      K.h.
      Christina

      Slet
  4. Hvor er de flotte. Jeg har endnu ikke prøvet den buksetroldes fra mini krea, men det skal jeg simpelthen :-) god dag til dig.
    Kh viola

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er blevet rigtig glad for det mønster og har bl.a. også brugt det til helt enkle fløjlsbukser.
      K.h.
      Christina

      Slet
  5. Veldig flott stoff i de buksene. Hvilken søm bruker du til ribben? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har bare brugt en ligeud-søm med lang stinglængde....jeg ved godt det ikke er sådan man skal gøre, men jeg synes det bliver pænere end de andre ting jeg har forsøgt.
      K.h.
      Christina

      Slet
  6. Hvor er de søde.
    Helt enig i at de er alt for fine til at gemme væk som natbukser ;)

    SvarSlet
  7. Hvor er de flotte :) Kan godt forstå du også har lavet en tunika i det stof, det er rigtig fedt.

    Kh Eva-Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er rigtig glad for den tunika - fedt at man kan sy to stykker tøj af en stofrest.
      K.h.
      Christina

      Slet
  8. Jeg kan nu godt forstå det ikke blev til natbukser - de er da bare så fine :-) hun bliver jo en rigtig lille lækker forårstrold (mere end hun er i forvejen)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er du sød Ketty - mange tak for de pæne ord.
      K.h.
      Christina

      Slet
  9. Fedeste Nemme ikke-Nat bukser ;o)

    SvarSlet
  10. Uh, da jeg læste om, at de er perfekte som begynderprojekt fik jeg straks lyst til at sætte igang.. men ih og åh, jeg har noget arbejde og en barnedåb der skal klares først. Men bagefter måske.. Jeg har jo faktisk købt stof!:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Når du har fået styr på arbejde og barnedåb, synes jeg du skal kaste dig ud i det (prøv med et par i fast stof først).
      K.h.
      Christina

      Slet
  11. det er da blevet rigtig fine :o) godt det ikke kun er til natbukser ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hihi - sådan har jeg det også - farverne er så fine.
      K.h.
      Christina

      Slet
  12. Nemme eller ej, de er rigtig fine og skønt stof.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - jeg er rigtig glad for resultatet og så er det jo bare bonus at de var nemme.
      K.h.
      Christina

      Slet
  13. Hvor er det bare noget fint stof :)
    Så super flotte bukser!
    Kh Sabrina

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Sabrina - ja, det var en god stofrest.
      K.h.
      Christina

      Slet
  14. Super søde :) kan godt forstå de ikke bare skulle bruges som natbukser.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak tak - er vild med det koralfarvede og tror hun bliver så fin i dem.
      K.h.
      Christina

      Slet