tirsdag den 14. maj 2013

Mors dag

Her blev der også fejret mors dag.....jeg synes helt ærligt det har taget lidt overhånd mht. store gaver mange steder, men det er nok fordi vi generelt ikke giver store dyre gaver hos os - heller ikke til fødselsdage....engang imellem kan vi godt overraske hinanden og gøre noget ekstra ud af det, men gavebudgettet generelt er slet ikke så højt.

Jeg er nok mere til at mors-dag er en dag hvor mor skal forkæles og værdsættes og det behøver i min verden ikke at være med noget dyrt, men hold nu op hvor blev jeg også forkælet.....vase, stor buket blomster og fyldte chokolader - det var Emil der havde valgt det hele og han havde bestemt hvad der skulle stå på kortet - den dreng er intet mindre end et vidunder!




24 kommentarer:

  1. Årh. Det er da slet ikke til at stå for. Skønne Emil!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er helt dårlig med den dreng - han er så sød og betænksom.
      K.h.
      Christina

      Slet
  2. Så smuk en buket :)
    Jeg er helt enig; det behøver ikke være dyre gaver, men lidt forkælelse, så man kan slappe af og bare nyde - og ikke kun yde...

    SvarSlet
    Svar
    1. helt enig - sådan skal det være:-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  3. Årh, han er da alt for sød!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, ikk´? Han er sådan en god dreng!
      K.h.
      Christina

      Slet
  4. Årh, hvor er de skønne, C og E! Smukke blomster.
    Jeg synes de bedste gaver er dem, man ikke havde forventet, så er prisen underordnet - f.eks. fandt jeg en antik urtepotteskjuler til min mor - ikke noget dyrt og fancy, men noget hun småsamler lidt på, men ikke som sådan har fortalt, bare noget jeg har bemærket (den slags er jeg ellers så dårlig til, men nu tog jeg mig altså sammen, og hun blev så glad og overrasket, det var fedt). I "en anden boldgade" gav vi min svigermor K. Boyesens Søpapegøje, som jo er temmelig dyr, men den blev hun både rørt over og glad for, så det var en perfekt gave. Men jo, det burde egentligt være en dag med mor-forkælelse og sofatid til hende, mens resten af familien tog sig af alle huspligter og praktiske gøremål :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er netop det! Det er jo med at finde noget modtageren bliver glad for og som du selv er inde på kan det jo være meget forskelligt. Her kan vi altså også godt lide dyre gaver:-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  5. Og saa smelter man. Skoent.
    Hos os er vi mere til opmaerksomhed end gaveraes. Dvs et digt, en tegning, en kop kaffe.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gør jeg i hvert fald:-)Det lyder som en rigtig god idé.
      K.h.
      Christina

      Slet
  6. En nydelig bukett med blomster og kort med fine ord - ser ut som en fin morsdag :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var en rigtig dejlig mors dag:-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  7. Super smuk buket :-) Og giver dig helt ret, her står den ikke direkte på gaver, idet vi har bestemt at dagen skal være en familiedag, hvor vi, som familie, laver noget sammen, og det bliver det samme på fars dag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder som et rigtig hyggeligt koncept:-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  8. Sikke en smuk buket og søde ord fra Emil :-) og ja, jeg synes også, at det vigtigste er tankerne bag en gave, fremfor dens pris. Jeg synes egentlig det er befriende, når man ind imellem dropper gaveræset og bare giver hinanden det allervigtigste - opmærksomhed/viser påskønnelse :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Casper bakker dig fuldt op dér, men jeg kan OGSÅ godt lide gaverne...vi har blot skruet ned for niveauet og det passer mig rigtig godt:-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  9. årh hvor er han sød :)han skal nok få charmeret pigerne når han bliver større, når han allerede ved hvad der virker :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak:-) Ja, det tror jeg du har ret i - han er en charmetrold.
      K.h.
      Christina

      Slet
  10. Sikken en flot buket, det har Emil gjort godt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, han har da bare rigtig god smag - han mente helt sikkert også at det måtte være den flotteste buket jeg nogensinde havde fået;-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  11. vildt flot buket og vasen er også rigtig fin, hjertet er lækkert med skønt chokolade, det må være svært at vise det frem uden at sætte tænderne i et enkelt stykke.



    SvarSlet
    Svar
    1. Han fik også lov til at smage for han er en sukkergris ligesom sin mor:-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  12. Det var det sødeste kort ;o)
    smukke blomster og lækkert chokolade.
    Ikke dårligt at være mor hjemme hos dig !

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det synes jeg virkelig også. Den dreng er så betænksom og kærlig. Jeg er en meget heldig mor.
      K.h.
      Christina

      Slet