mandag den 25. august 2014

Jeg blogger stadig....


Så blev der stilhed….det er ikke noget med manglende bloglyst og vel egentlig heller ikke manglende overskud, men jeg har lagt livsstilen lidt om! 

Jeg er begyndt at følge træningsprogrammet fra bogen Fit på 100 dage af Anne Bech. Så kan man tænke at det måske er fordi jeg bruger alt min tid på at træne nu – ah, heller ikke. Det tager ca. 35-45 minutter om dagen ca. 5 dage om ugen, men min udfordring er at man iflg. Anne Bech skal gå i seng kl. 22 – jeps, der står kl. 22!!!! Jeg plejer at gå i seng omkring midnat, så når man mangler 14 vågne timer på en uge, er der altså noget man ikke når, og lige nu er det så det kreative, og derfor har jeg ikke så meget at blogge om. 

Jeg har dog klippet 5 kjoler, som lige nu er halvfærdige, og jeg har besluttet at én af dem SKAL gøres færdig i denne uge, for jeg savner at sy….og så kan det godt være at det betyder at jeg må rykke min sengetid en halv time;-) 

Hvis jeg skal være helt ærlig prioriterer jeg jo det kreative (og meget andet) langt højere end at træne, og sådan har det været så længe, at det lige nu virker som om der stort set ikke er nogle muskler i min krop, så noget må der gøres – man kan simpelthen ikke være i så dårlig form som 37-årig, som jeg er, så nu giver jeg det en chance – jeg er på dag 15.

 Jeg vender stærkt tilbage senere på ugen, med ømme mavemuskler og tunge ben….

27 kommentarer:

  1. Hold da op, jeg synes jeg kan kende mig selv i dit indlæg. Jeg prioriterer også det kreative højere end træningen - jeg er bare ikke nået der til endnu, hvor jeg har sat hårdt ind på træning.
    Sejt gået og god fornøjelse!

    KH
    Signe, bynuggo.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak:-) Indtil videre hænger jeg i - det er sjovere at sy, men jeg håber at jeg på sigt kan se og mærker nogle resultater af indsatsen med træning.
      K.h.
      Christina

      Slet
  2. Ihh, det lyder spændende og som en fin udfordring. Tror også vi mennesker har rigtig godt af at skifte retning, slå om og bryde gamle vaner. Flot valg du har taget, synes jeg.
    Må dog indrømme, at lyset går ud før 22 for mig. Ofte ufrivilligt og med stor fare for at få en strikkepind i et øje, men al den friske luft der indtages hver dag i denne tid + timers tilberedelse i køkkenet af naturens gaver, kan slå en gammel Mosekone omkuld.
    Pøj pøj med det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak - det er hårdt! Men nødvendigt....ellers ender det vel med at jeg ikke er i stand til at rejse mig, når jeg bliver en gammel kone. Hihi - det kan også være du står tidligere op end mig:-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  3. åh... det er jo som at læse om mig... hvis jeg valgte som dig. Jeg har endda selv købt bogen osv men jeg kan bare ikke slippe mit sybord for at træne eller gå lidt tidligere i seng. her bliver den ofte 23 inden jeg får smurt madpakker og slukket maskinerne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige nu prioriterer jeg træningen - ellers kommer jeg aldrig i gang. Men du er helt sikkert også i bedre form end jeg er, så det er nok ikke lige så nødvendigt. Når jeg bliver lidt mere rutineret med min træning, når jeg garanteret både at sy og træne.
      K.h.
      Christina

      Slet
  4. Sejt at du tager tyren ved hornene.... Her har overvejelserne været der mange gange, men der er skisme langt fra tanke til handling... Det der med at handle på tænker og ønsker ift er jeg ret dårlig til!
    Intentioner om at gå tidligt i seng sådan ved 22-22.30 blover ofte også bare ved tanken... Det ender som gel med at jeg nørkler med et eller andet meget senere!

    SvarSlet
    Svar
    1. Sådan har det også været for mig i meget lang tid og jeg elsker faktisk mine aftener...her starter voksentiden først omkring kl. 20.45-21.00, så når jeg skal i seng kl. 22, mangler jeg altså lige et par gode timer. Nu får det en chance og så kan det godt være at jeg på sigt fortsætter med træningen men også går lidt senere i seng - ellers bliver det måske lidt for surt.
      K.h.
      Christina

      Slet
  5. Så må du blogge om træningen og de manglende muskler! God fornøjelse ♥ jeg vil med glæde læse med her bag skærmen mens jeg drikker lidt cola og spiser en kage ... eller noget!

    SvarSlet
    Svar
    1. Spis løs Liv - du kan garanteret tåle det bedre end mig. Det er virkelig pinligt at være i så dårlig form som jeg er!
      K.h.
      Christina

      Slet
    2. Jeg er i rigtig god og rund form Christina ;-)

      Slet
  6. Sejt det er vi flere der godt kunne lærer lidt af... Jeg har et arbejde der gør mig så tæt at jeg nogle dage går om kuld kl 21 så heller ikke meget kreativ hjemme ved mig...

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har kontorarbejde, så generelt får jeg rørt mig alt for lidt og på lange arbejdsdage, kan jeg godt være træt i hovedet, men ikke træt på den måde at jeg går tidligt i seng:-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  7. Lyder som et godt projekt....her sidder jeg også aaalt for sent med strikkepindene og får bestemt ikke lavet nok motion. Må kigge efter bogen og håbe, jeg bliver inspireret:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes den er god! Men når man er i så dårlig form som jeg er, så er det også hårdt:-) Jeg satser på at jeg får overskud til både det kreative og til træning indenfor de næste par uger.
      K.h.
      Christina

      Slet
  8. Du er så sej!! Men ja, det er svært at nå det hele. Kender det så udmærket. Får slet heller ikke syet det jeg gerne vil - til gengæld går det meget godt med at løbe for tiden ;) Kh Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih Maria - din seje kvinder med lækre ben. Jeg satser jo på at blive en lille lækker nipsting som dig efter 100 dage;-) Ah det tager vist mere end 100 dage. Fedt at du får løbet en masse.
      K.h.
      Christina

      Slet
  9. Spændende med projektet. Har selv stået med bogen i hånden flere gange, men jeg VED bare, at jeg ikke kan holde det. Det der med at gå i seng kl. 22 virker helt utopisk for mig, der går i seng omkring midnat dagligt. Og hvordan passer man fx kosten ind i en hverdag med børn? Jeg ved godt, at man kan, hvad man vil, men alligevel ... Skulderklap herfra!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes det er hårdt at træne (fordi jeg overhovedet ikke er vant til det), og lige nu bruger jeg ikke kostplanen fra bogen, men det starter jeg på på mandag. For tiden lever jeg lchf og det er fuldt ud foreneligt med at have børn - vi spiser det samme bortset fra at jeg nogle dage koger en pose ris eller lidt pasta til dem som tilbehør.
      K.h.
      Christina

      Slet
  10. Svar
    1. Tak smukke - jeg håber jeg fortsætter. Nu er jeg på dag 18 og 2. delmål er at nå til dag 28 - det er jo lige om lidt og indtil videre har jeg gennemført træningen 100%.
      K.h.
      Christina

      Slet
  11. Held og lykke med det. Fulgte bogen i 100 dage. Tabte ca. 80 cm og knap 9 kg. Nu spiser jeg hvad der passer mig, men træner stadig rigtig meget (mest løb). Men nu er forbrændingen blevet rigtig god. Målte mig i går og der smutter stadig cm af kroppen til trods for at jeg ikke spiser specielt fedtfattigt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er du sej Helle! Og flot med sådan et vægttab. Jeg forventer ikke det store vægttab....for tiden tager jeg nærmest på uanset om jeg lever Dukan eller lchf osv, men målet er at komme i bedre form og så må vægttabet komme efterfølgende.
      K.h.
      Christina

      Slet
  12. Du er sej...

    Jeg har nu altid en tendens til at ligge i min seng ved 22-tiden, ellers duer jeg virkelig ikke til noget dagen efter når jeg skal op lidt i seks...

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg står heller ikke op lidt i 6 - overhovedet! Kun de dage jeg skal nå at løbe inden jeg tager på arbejdet, men ellers skal jeg først op ca. kl. 7:-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  13. hep hep- du er dygtig- god og fantastisk :-) og skriv bare noget om det- det kan være opmuntring til os andre ude af form kreakvinder :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er så sød Ellen. Jeg tror faktisk jeg har fået lidt større muskler i mine små overarme;-) Jeg ville hellere kunne prale af en fast bagdel, men det kan jo være at det kommer.
      K.h.
      Christina

      Slet