tirsdag den 10. marts 2015

Noget om strygemærker

Endnu engang har jeg kastet mig over minikreas raglanbluse-mønster - denne gang i kjoleversionen, som er en af mine favoritter til Carla.

Kjolen er syet af to stofrester; den fine pink (som har det lækre navn hindbær-sorbet) er en stofrest fra Stof & Stil. Det grå er også fra Stof & Stil - en rest fra da jeg syede en buksedragt til mig selv (ikke én der er blevet flittigt brugt - Carla siger endda at hun ikke kan lide den - hun er 3 år!).

Strygemærker.....vi ER bare ikke gode venner....der skulle egentlig have siddet en stjerne på denne kjole, men ingen af siderne ville klistre fast til stoffet.....til gengæld sad strygemærket vildt godt fast på papiret. Nå, men stjernen blev byttet ud med en elefant og Carla er glad. Jeg tvivler dog på at elefanten bliver siddende, men mindre jeg syer den fast, men kan man gøre det pænt? Tips og tricks modtages med kyshånd.



6 kommentarer:

  1. Jeg stryger dem på og så giver jeg dem en stikling rundt.. For ellers er jeg heller ikke sikker på at de bliver siddende.. Jeg giver dem en stilling i en farve der matcher enten strygemærket eller den kant som mærket har :-)

    SvarSlet
  2. Jeg stryger dem på og så giver jeg dem en stikling rundt.. For ellers er jeg heller ikke sikker på at de bliver siddende.. Jeg giver dem en stilling i en farve der matcher enten strygemærket eller den kant som mærket har :-)

    SvarSlet
  3. De ryger helt sikkert af uden stikning!

    Jeg er vildt glad for strygemærker, og Alvin er vild med dem også.

    Det eneste der kan være drilsk er at strygemærket kan krybe lidt i vask, og rive lidt i stikningen - men har ikke oplevet at det har ødelagt noget.

    Du kan sagtens sy en stiking nærmest uden at det kan ses:)

    SvarSlet
  4. Fin kjole ☺ Jeg er ikke så bange for at sy i hånden, som mange er, så jeg syr altid nogle små sting i kanten af mærket, for at holde det på plads. På den måde er det næsten usynligt. Jeg syr ikke hele vejen rundt, men blot for at holde det fast. Det synes jeg fungerer rigtig godt.

    SvarSlet
  5. he he- ja gode råd: sy den på i hånden ;-) når den er ved at falde af efter vask ;-) altså ligesom mærkerne man fik til spejder engang.. Og den er ellers superfin den kjole! hm hun er da tidligt på den med at mene noget om din påklædning- det bliver kun værre har jeg bemærket!!

    SvarSlet
  6. Jeg tror nok du maa snyde-sy lidt hvis du vil have det skal holde. Og det skulle det jo gerne paa saadan en herlig kjole.

    SvarSlet