tirsdag den 8. september 2015

To do - ta da: Løvekjole

Det kører bare for mig - jeg er blevet så motiveret mht. at sy at jeg endda er kommet til at klippe lidt nyt til sykurven, selvom den er langt fra tom - ups!

På min to do liste stod også denne kjole syet af jersey med løveprint fra Stof & Stil. Carla har for laaaaaaaaaaaaang tid siden bedt om sådan en kjole, og jeg fik den også hurtigt klippet, men så var det at maskinerne gik i stå - nu er den færdig....og er blevet til en natkjole - jeg synes egentlig kjolen er okay, men Carla har dømt den til at være en natkjole. 





Og lidt mere ta da.....der ligger en del småprojekter i sykurven - denne kjole har vi arvet fra de søde kusiner, men kjolen er i str. 122/128 og det er NU Carla er glad for Hello Kitty, så jeg havde planlagt at sy den om, så den kunne passe en lille Carla i str. 110 - det er hermed gjort. Syet en lille smule ind, klippet af ærmerne og afsluttet med en rib (som ikke passer 100% i farven, men det generer ikke Carla, som allerede har haft kjolen på i børnehave).


14 kommentarer:

  1. Dejligt at kunne arve og sy til :-) Ja man må smede mens jernet er varmt...

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, det er så fedt at arve, så det er godt at min bror var lidt hurtigere ude end mig;-) Til gengæld arver de Emils tøj til deres søn, som er to år yngre.
      K.h.
      Christina

      Slet
  2. Hvor må det være skønt at have en mor, der lige kan tilpasse en kjole, så den passer <3

    Løve-natkjolen er også ret sød!

    SvarSlet
    Svar
    1. Mon det bliver værdsat af Carla?;-) Emil værdsætter når jeg laver noget til ham, og det er rigtig dejligt.
      K.h.
      Christina

      Slet
  3. Når man er med i sådan en leg, må man godt klippe nyt. Det er dejligt at få en anledning til at færdiggøre og lave nyt. Du er da bare den sejeste mor der lige tilpasser 'ole' kitty kjolen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hahaha - Ole Kitty - fantastisk! Tror at jeg vil klippe en omgang leggings til Carla i dag - hun trænger.
      K.h.
      Christina

      Slet
  4. Sikke flittig du er med symaskinen

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det kører meget godt for tiden - det er dejligt og giver energi.
      K.h.
      Christina

      Slet
  5. Skønne skønne sager :) ville selv elske at have sovet i løvekjolen, da jeg var barn!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Dorte:-) Jeg blev ret overrasket over Carlas valg af stof, da hun er ret pjattet med lyserød og lilla.
      K.h.
      Christina

      Slet
  6. Hvor er begge kjoler fine, kan godt forstå Carla er blevet vild med Hello kitty, det er da også en sød lille kat :)
    Kh Sabrina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Carla har heldigvis en sød storebror som er ved at lave hello kitty perleplade til hende - jeg tror den bliver et hit.
      K.h.
      Christina

      Slet
  7. Hvor er det fedt at du er gået i sy-mode igen. Dejlige projekter du får færdiggjort og den heldige Carla er igen modtager. Godt at have dig tilbage :o) Kh. Liv

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Liv - det er SÅ godt at være tilbage og selvom jeg har travlt på arbejdet og er træt om aftenen, så prioriterer jeg lidt tid ved symaskinen, da jeg synes det giver energi.
      K.h.
      Christina

      Slet